Parkkifirman asiakaspalvelu autoilijalle: ”Tee minusta rikosilmoitus!”

Jyväskylässä asioinut autoilija sai perjantaina tuulilasiinsa ”valvontamaksun”. Kysymyksessä oli yksityisen parkkifirman antama maksumääräys sen johdosta, että pysäköintiaika oli parkkifirman työntekijän mielestä ylittynyt. Autoilija oli aamulla hankkinut ensimmäisen parkkilippunsa ja laittanut sen kuljettajan puolelle tuulilasin sisäpuolelle. Kun aika puoliltapäivin meni umpeen, autoilija hankki toisen parkkilipun laittaen sen matkustajan puolelle tuulilasin viereen. Kun sekin aika umpeutui, autoilija hankki vielä kolmannen parkkilipun, jonka pysäköintiaika riitti pitkälle iltapäivään. Henkilön palattua autolleen tuulilasiin oli ilmestynyt Alueellinen Pysäköintivalvonta Oy:n ”valvontamaksu”, vaikka pysäköintiaikaa oli edelleen jäljellä.

– Ilmeisesti yksityinen parkkipirkko on katsonut tuulilasistani vain kuljettajan puolelle, jolloin hän ei ole nähnyt muita parkkilippuja, vaikka ne ovat olleet toisella puolella tuulilasin takana näkösällä, autoilija toteaa.

Autoilija soitti asiasta saman tien Alueellinen Pysäköintivalvonta Oy:n asiakaspalveluun. Puhelu meni mitä ilmeisimmin Helsinkiin. Autoilija selitti asiansa, mutta asiakaspalvelu totesi kylmän viileästi: ”Teidän pitää tehdä kirjallinen reklamaatio. Tapahtuma on kyllä valokuvattu.”

Autoilija hikeentyi parkkifirman asiakaspalvelun asenteesta ja uhkasi tehdä poliisille tutkintapyynnön. Tähän asiakaspalvelun miespuolinen henkilö vastasi:

– Tee minusta rikosilmoitus!

Tämän jälkeen asiakaspalvelu löi autoilijalle luurin korvaan.

Autoilija ei aio maksaa ”valvontamaksua”, koska se on hänen mukaansa täysin aiheeton.

Teksti: Alibi.fi