Työntekijä heitti kuumaa kahvia asiakkaan kasvoihin

Yhdysvalloissa Michiganin osavaltiossa tapahtui 30. lokakuuta välikohtaus Tim Hortons -ravintolan autokaistalla. Pahoinpitelyssä ei tietenkään ole koskaan mitään hauskaa, mutta koko episodissa ja sen jälkipyykissä on kieltämättä surkuhupaisia piirteitä.

41-vuotias nainen oli tilannut luukulta kahvin. Hänen mukaansa työntekijä ei ollut suostunut lisäämään hänen tilaukseensa Timbitsejä, jotka ovat eräänlaisia munkkipalleroita. Syytä kieltäytymiseen tarina ei kerro.

Asiakas oli ryhtynyt huutamaan ja kiroamaan työntekijälle. Sen seurauksena 16-vuotias naispuolinen myyjä oli heittänyt kahvin päin asiakkaan pläsiä. Lisäksi kahvia oli roiskunut autoon. Nainen oli saanut oman kertomansa mukaan lieviä vammoja, joihin hän ei kuitenkaan halunnut minkäänlaista hoitoa.

Nyt munkkipallerotapaus on menossa käräjille. Asiakas on haastanut koko Tim Hortons -ketjun oikeuteen. Naisen mukaan kahvin heittäminen asiakkaan naamalle ei ollut kyseisen työntekijän syy. Sen sijaan vastuussa on hänen mielestään koko ketju, koska se valitsee franchise-yrittäjät, jotka puolestaan valitsevat työntekijät, joita ei valita oikein kriteerein ja palkolliset vielä koulutetaankin huonosti. Eli toisin sanoen nainen ilmeisesti kokee, ettei kyseistä työntekijää ollut opastettu siinä, ettei kahvin heittäminen asiakkaan naamalle ole sallittua.

Amerikan malliin haasteessa huomioidaan kaikki mahdolliset kauhuskenaariot. Kyseinen nainen sattuu juomaan kahvinsa maidolla, eikä hän juurikaan saanut välikohtauksessa vammoja. Asianajaja selostaa kuitenkin pitkät pätkät siitä, mitä olisi voinut tapahtua, jos kahvi olisi ollut mustaa. Voi vain kuvitella, minkälaisia miljoonakorvauksia haetaan tapauksesta, jossa ei sinänsä tapahtunut mitään, mutta olisi voinut tapahtua.

Lähde: Fox News.

Teksti: Alibin toimitus
Avainsanat: oikeudenkäynti, pahoinpitely, vahingonkorvaus